klasfoto

klasfoto

donderdag 22 september 2011

donderdag 22 september

Deze morgen (of was het nog nacht?) waren een paar meisjes al heel heel heel vroeg wakker. Ze trippelden rond en gingen heel enthousiast aan de dag beginnen. Gelukkig konden ze overtuigd worden om nog even terug te kruipen in hun warm nestje.
Lekker dicht bij elkaar, in onze pyjama en met onze knuffels luisterden we naar een verhaal. We zijn te weten gekomen hoe het komt dat het zeewater zout is! En dan… de ochtendelastiek (of hoe heet dat nu ook alweer?) om goed wakker te worden! Na het ontbijt vertrokken we naar het strand om de golfbreker op te klimmen en schelpjes te zoeken. Wat een wind! Toen alle zakjes goed gevuld waren, vertrokken de strandjutters (de derde klassers) terug naar het huis. De eerste- en tweedeklassers speelden leuke loop- en tikspelletjes.
In het huis werden alle schelpjes gespoeld en bekeken: we zochten alle namen op en maakten een schelpenmuseum. We maakten naamkaartjes van alle soorten schelpen en toegangsticketjes. Nu nog de schelpen in ons vip-boek tekenen zodat we het nooit meer vergeten!
We genoten van een lekker warme tas soep en aten stapels boterhammen. Klaar voor het strand- en duinenspel! Wat een lol. De zon was helemaal van de partij. Er waren verschillende postjes waar we opdrachten moesten vervullen om zoveel mogelijk punten te verzamelen. Uiteraard lieten de tikkers ons niet zomaar lopen. Dit konden we verhinderen door een groepsknuffel te geven. Er werd wat afgeknuffeld deze namiddag! Na een vermoeide dag keerden we terug naar huis waar lekkere pitta’s op ons lagen te wachten. Mmmm!









3 opmerkingen:

  1. Ik word er helemaal warm van, zo'n heerlijke tijd dat jullie daar hebben!!
    Ik mis Bert maar als ik het zo zie, amuseert hij zich te pletter...
    Nog heel veel plezier vanavond en morgen!
    Bouw maar een goe feestje!!
    Slaapwel, dikke kussen van ons allemaal, dat zijn Bram, Mattijs, mama en papa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plezier hebben jullie daar zeg. Stiekem toch jaloers dat het dagelijkse leven hier gewoon doorgaat. Ik kan niet wachten tot ik mijn mopsies terug mag knuffelen maar tegen die tijd genieten jullie beter er nog even van. Hopelijk word het nog een stralende dag

    groetjes Lotje mv Jelco, Brent en Silke En jaaa, Jelco mist jullie ook wel hoor, hij was per ongeluk tijdens het tv kijken tegen jullie aan het praten tot ie concludeerde dat jullie er eigenlijk niet waren :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omg ik ben zooo jaloers kwou dat ik er ook nog eens bij zou zijn net zoals vorig jaar....
    Grtjs Chanika.

    BeantwoordenVerwijderen