We werkten deze week rond de schatkaart van de natuur.
De kinderen zagen het helemaal zitten om samen de plattegrond van de
school en de omgeving te maken.
Geen enkel detail werd over het hoofd gezien. Als het aan hen lag, stond
er nog veel meer op de schatkaart.
De kinderen tekenden mee in hun VIP-boek. (een tekenboek waar alles van
onze projecten in komt)
We maakten kennis met de verschillende dieren-en plantenfiches. Over de
vogels wisten we al heel wat omdat
we ook enkele weken werkten rond de vogeltelweek.
Sommige planten en dieren hadden ook geen geheimen meer voor ons want we
werkten in oktober, november
rond het project : we worden echte bosexperten!
Woensdag vertrokken we dan met onze schatkaart op tocht.
Nadien brachten we de individuele plattegrond samen op de grote schatkaart!
Tijdens de zoektocht waren de kinderen heel betrokken en wilden ze het
super goed doen.
Ze werden stil zodat de vogels niet wegvlogen.
Maar hoe kunnen we nu nog meer dieren en planten in onze omgeving laten
groeien en leven?
En dus zorgen voor meer bio-diversiteit?
De kinderen kwamen er zelf op dat we al heel wat hadden gedaan en doen:
- moestuin op school, compostvat, kippen.
- vogels voederen, vogelhuisjes ophangen
- insectenhotel maken
- vlinderstruiken planten
- vogelnestje met camera
Wat staat er nog op het programma?
- bloemenweide zaaien
- vleermuiskastjes (via wwf-beestige klas) een plekje geven
- ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten