klasfoto

klasfoto

maandag 2 mei 2011

89 jaar

Lies vertelde dat pepe pijp gestorven is. 'Ik heb een oma die gestorven is en dan nog een oma die ik moeke noem. Haar papa is gestorven.' Hij is gestorven in het rusthuis. Pepe pijp was 89 jaar. Dat is bijna 90 en dan bijna 100, telden we. Eigenlijk wel veel. Donderdag is het begrafenis. Dan zal Lies niet op school zijn. We denken aan je, Lies en aan je mama en papa en je moeke.
Lotte vertelde dat ook haar overgrootvader vorige week gestorven is. Het is de opa van haar papa. Het was vorige week vrijdag begrafenis.
Ook de overgrootmoeder van Raf is vorige week gestorven. Ze was 92 jaar. Het was de oma van zijn papa.
Mats heeft een overgrootvader, bompa, die 103 jaar is. Hij speelt graag Rummikub. Dat kan hij supergoed. Mats legt dan alle blokjes dichtbij zodat Bompa het goed kan zien.
Ook nog veel andere kinderen hadden iets te vertellen over hun grootouders of overgrootouders. Maar hoe zit dat nu eigenlijk met al die oma's en opa's en bompa's en bomma's en pepe pijpen? De papa van de papa van papa... Oei, nu ben ik niet meer mee hoor, Yannick.
We tekenden een stamboom. Ik schreef de namen van mijn familie op de stamboom. En zo heeft iedereen een stamboom. Lies vond het jammer dat de eerste mens geen stamboom heeft bijgehouden zodat we nu een reusachtige stamboom van alle mensen zouden hebben.
Deze week maken we elk onze stamboom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten